Bez kategorii

Nawyki zakupowe Polaków – podsumowanie [maj 2018]

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Za nami kolejny miesiąc publikacji na blogu. W związku z tym, przedstawiamy Państwu podsumowanie majowych danych na temat nawyków zakupowych Polaków. Badania prowadzimy na próbie ponad 1 000 000 użytkowników mobilnej aplikacji Blix, agregującej gazetki reklamowe sieci handlowych. Tak reprezentatywna liczba respondentów pozwala odnosić dane do zachowań i upodobań całego społeczeństwa.

Najpopularniejsze i najbardziej angażujące gazetki w Blixie – zestawienie miesięczne [maj 2018]

Niekwestionowanym zwycięzcą obu zestawień była sieć Biedronka i cykl jej popularnych gazetek “Okazje tygodnia”. Mocnym konkurentem dla Biedronki okazał się Kaufland z podobną serią “Na dobry tydzień”. Tym, co łączy obie publikacje jest fakt przedstawienia w nich tygodniowej oferty, bogatej w artykuły FMCG. Asortyment obfitujący w produkty szybkozbywalne w dobrych cenach jest najczęściej gwarantem sporego odsetku powracających klientów, a promocje rozłożone w czasie sprawiają, że Polacy, którzy do tej pory deklarowali robienie zakupów na przykład raz w tygodniu, zaczynają zaglądać do sklepu częściej, by móc skorzystać z okazji cenowych.

NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najpopularniejszych gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, które odnotowały najwięcej wyświetleń spośród wszystkich dodanych w ubiegłym miesiącu do aplikacji Blix.

W zestawieniu najpopularniejszych gazetek miesiąca kolejny raz przeważają publikacje sieci Biedronka. Kolejny raz widać również, że to gazetka z cyklu “Okazje tygodnia” cieszy się największą popularnością wśród użytkowników aplikacji Blix. W zestawieniu, poza Biedronką, znajduje się również Lidl z ofertą na Dzień Dziecka.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najpopularniejszych gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach wszystkich gazetek, jakie w marcu zostały opublikowane w aplikacji Blix.

 

 

 

 

 

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najbardziej angażujących gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, na których przeglądaniu użytkownicy Blixa spędzili najwięcej czasu.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest Kaufland. Na przeglądaniu oferty sieci  użytkownicy aplikacji Blix spędzali średnio prawie 4 minuty, a każda z 48 stron przykuwała ich uwagę przez średnio 4,40 sekundy.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najbardziej angażujących gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach do końca.

 

 

 

 

 

Kim są użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [maj 2018]

Na podstawie powyższych zestawień najbardziej popularnych i najbardziej angażujących gazetkami, przedstawiamy strukturę wieku i płci użytkowników aplikacji Blix. Jak nietrudno zauważyć, zdecydowaną większość użytkowników mobilnego agregatora gazetek stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata, z ogromną przewagą kobiet. Taka sytuacja ma mocne uzasadnienie w nawykach zakupowych Polaków oraz podziale ról w gospodarstwach domowych. W dalszym ciągu to głównie kobiety są inicjatorkami i decydentkami, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji zakupowych. Nawet, jeśli same zakupów nie robią, to zwykle one planują, co będzie kupione. Nic więc dziwnego, że to głównie kobiety stanowią grupę najbardziej zainteresowaną mobilnymi gazetkami reklamowymi.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA?

Najpopularniejsze gazetki miesiąca były przeglądane głównie przez osoby w wieku 25-34 lat. Najbardziej zainteresowała ich gazetka sieci Biedronka  “Okazje tygodnia – od wtorku 15.05”, z którą zapoznało się aż 63% użytkowników Blixa. Kobiety (w każdy przypadku pod 86% kobiet) zainteresowały się przede wszystkim publikacją Biedronki “Okazje tygodnia – od wtorku 29.05”, natomiast mężczyźni (25%) – publikacją sieci Biedronka “Okazje tygodnia – od wtorku 15.05”.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA?

Najbardziej angażujące gazetki minionego miesiąca również zainteresowały przede wszystkim osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Zwycięzcą pod tym względem była gazetka sieci Biedronka “W tym tygodniu – od poniedziałku do niedzieli (28.05 – 3.06)”, którą przejrzało 57% użytkowników Blixa. Kobiety (po 80%) najbardziej zainteresowały publikacje sieci Biedronka “W tym tygodniu – od poniedziałku do soboty (7.05 -12.05)”, natomiast mężczyzn (24%) – publikacja “Na dobry tydzień – od czwartku 17.05 do środy 23.05” sieci Kaufland.

Czego szukają użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [maj 2018]

Wyszukiwarka wbudowana w aplikację Blix ułatwia użytkownikom poszukiwanie produktów i marek, a nam daje obraz najbardziej pożądanego asortymentu. Warto śledzić takie zestawienia, ponieważ pozwalają one odpowiednio gospodarować przestrzenią wydawniczą w gazetkach reklamowych i w strategicznych miejscach umieszczać najpopularniejsze produkty. Zwiększy to bowiem szansę na to, że publikacje będą interesowały konsumentów.

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJPOPULARNIEJSZYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

Produktami najczęściej wyszukiwanymi w minionym miesiącu w aplikacji przez użytkowników Blixa, były – zarówno w najpopularniejszych, jak i najbardziej angażujących gazetkach – kawa, piwo, hulajnoga i buty.

Jeśli jesteś zainteresowany danymi na temat nawyków zakupowych Polaków, które opieramy na próbie prawie miliona użytkowników Blixa – najpopularniejszej aplikacji mobilnej w Polsce, agregującej oferty reklamowe sieci handlowych – zapisz się do naszego newslettera i subskrybuj powiadomienia, a będziemy informować Cię o kolejnych raportach, jakie pojawią się na naszym blogu.

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera