Porozmawiajmy o handlu, Wywiad

Porozmawiajmy o handlu: PEPCO – Katarzyna Wilczewska

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Rozpoczynamy nowy cykl, który urozmaici prezentowane cotygodniowo raporty. Raz w miesiącu będziemy publikować wywiady z przedstawicielami sieci handlowych, prężnie działających i rozwijających się w naszym kraju. Serię zainicjuje rozmowa z Panią Katarzyną Wilczewską, Kierownikiem ds. komunikacji korporacyjnej w PEPCO. Serdecznie zachęcamy do lektury.

Żaneta Głuchowska: Dzień dobry Pani Katarzyno. Bardzo mi miło, że zgodziła się Pani na rozmowę. Pepco jest jedną z ulubionych marek użytkowników Blixa. Świadczy o tym ilość obejrzeń gazetek, komentarze w sklepie Google Play i App Store oraz dziesiątki wiadomości z zapytaniami, które otrzymujemy przez różne kanały social media. Co wpływa na tak duże zainteresowanie Państwa siecią handlową? Kiedy to się nasiliło?

Katarzyna Wilczewska: Dzień dobry. Duże zainteresowanie naszymi sklepami niezmiernie nas cieszy. Jesteśmy europejską siecią dyskontów, którą miesięcznie odwiedza ponad 12 milionów klientów – obecnie mamy ponad 800 sklepów w Polsce oraz ponad 1300 za granicą. Na tak duże zainteresowanie na pewno wpływ ma nasza oferta – co sprzedajemy i w jakich cenach oraz sam charakter sklepów. Naszym klientom zapewniamy dostęp do produktów, których na co dzień pragną i potrzebują, aby ubrać swoją rodzinę i prowadzić oraz dekorować swój dom w najniższych cenach. Szeroki wachlarz produktów oraz niskie ceny sprawiają, że PEPCO jest najpopularniejszą siecią handlową oferującą odzież dziecięcą w Polsce i jednym z liderów sprzedaży wśród asortymentu artykułów wyposażenia wnętrz. To wszystko przekłada się też na zainteresowanie naszą ofertą, która dostępna jest również w kanałach komunikacyjnych online, od kilku lat zyskujących coraz większą popularność.

Żaneta Głuchowska: Po co klienci najchętniej przychodzą do Pepco? Które lokalizacje są tymi najbardziej uczęszczanymi — w centrach handlowych, czy jako wolne byty? Co ma wpływ na to, że decydują się Państwo otworzyć kolejne Pepco w konkretnej lokalizacji?

Katarzyna Wilczewska: W Pepco wierzymy, że każda kobieta zasługuje na to, by móc kupować modne ubrania dla swojej rodziny oraz praktyczne i atrakcyjne artykuły wyposażenia domu. Cena nigdy nie powinna stanowić w tym przeszkody. Zachęcani tą obietnicą klienci – najczęściej kobiety, przychodzą do naszych sklepów przede wszystkim, aby kupić odzież dla dzieci, dodatki do aranżacji wnętrz oraz drobne akcesoria. Lokalizacja sklepów ma duży wpływ na zainteresowanie naszą siecią. Chcemy być blisko klienta, więc PEPCO znajdziemy w centrach miast i miasteczek, w galeriach handlowych lub w retail parkach. To tam, razem z dyskontami lub supermarketami spożywczymi, punktami gastronomicznymi zapewniają kompleksową ofertę handlową, która przyciąga klientów. Staramy się, aby nasze sklepy miały podobną powierzchnię – około 500m2, aby z jednej strony dać klientom swobodę robienia zakupów, a z drugiej optymalną, dobrze zorganizowaną przestrzeń. Dbamy o aranżację i wystrój naszych sklepów – chcemy, aby ich przestrzeń była urządzona w sposób przytulny i komunikacyjnie intuicyjny, aby w największym stopniu pomagał w zakupach. Dzięki takim działaniom nasi klienci szybko odnajdują to, czego szukają. Galerie handlowe zyskują coraz większą przewagę nad lokalizacjami przy głównych ulicach. Składa się na to kilka czynników, takich jak dogodny dojazd komunikacją miejską oraz duży parking dla zmotoryzowanych klientów. Dodatkowym atutem jest obecność innych sklepów- klienci lubią oszczędzać czas robiąc kompleksowe zakupy w jednym miejscu. Oprócz tego, zmęczeni zakupowym szaleństwem klienci galerii handlowej, mogą odetchnąć w jednej z dostępnych na miejscu kawiarni lub restauracji.

Żaneta Głuchowska: Na jakiej podstawie decydują Państwo, jaki asortyment zaprezentować w gazetkach reklamowych i jaki umieścić w sklepach? Prowadzą Państwo badania na ten temat? A może coś innego ma wpływ na takie decyzje?

Katarzyna Wilczewska: Tak, prowadzimy badania konsumenckie, dzięki którym wiemy, jakie produkty najbardziej interesują naszych klientów. Analizujemy, jakie kategorie cieszą się największym powodzeniem. Przygotowując ofertę gazetową, koncentrujemy się na okazjach – świętach, okolicznościach, sezonach, jak Dzień Dziecka, wakacje, powrót do szkoły czy Boże Narodzenie.

Żaneta Głuchowska: Wiedzą Państwo, na przykład, które strony gazetek najlepiej “sprzedają” i na nich umieszczają bestsellery, czy może stosują Państwo inną strategię tworzenia materiałów handlowych?

Katarzyna Wilczewska: Tak, oczywiście. Umieszczamy hity sprzedażowe w najbardziej zauważalnych, eksponowanych miejscach gazetki.

Żaneta Głuchowska: Mają Państwo wewnętrzny zespół, który zajmuje się tworzeniem gazetek, czy zlecają Państwo całość firmie zewnętrznej?

Katarzyna Wilczewska: W PEPCO pracują specjaliści, którzy odpowiadają za analizę oczekiwań klientów, tacy, którzy planują kampanie, wybierają produkty oraz ci, którzy nadzorują sesje zdjęciowe, wykorzystywane w wielu kanałach, w tym w gazetkach. Agencja wspiera nas w finalnych produkcjach materiałów i oraz w adaptacji grafik na inne rynki.

Żaneta Głuchowska: Skoro o gazetkach mowa, zdecydowali się Państwo w tym roku znacznie obniżyć ilość drukowanych gazetek reklamowych. Co miało wpływ na tę decyzję? Na komunikacji jakimi kanałami chcą się Państwo teraz skupić?

Katarzyna Wilczewska: Nieustannie analizujemy dostępne kanały komunikacji oraz preferencje klientów. Dywersyfikujemy wsparcie komunikacyjne. Prowadzimy komunikację produktową w wersji drukowanej, ale też na stronie internetowej, fanpage’u, profilu na Instagramie oraz aplikacjach firm zewnętrznych, prezentujących gazetki reklamowe.

Żaneta Głuchowska: Jakie szanse widzą Państwo w obecności gazetek Pepco w takich agregatach, jak Blix?

Katarzyna Wilczewska: Taki agregat to dodatkowa szansa na zdobycie nowych klientów i zwiększenie zasięgu dotarcia z ofertą. Wszystkie kanały komunikacji onlinowej, które mają taki potencjał, są przez nas rozważane.

Żaneta Głuchowska: Czy myśleli Państwo o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej? Czy widzi Pani większą szansę, czy większe ryzyko w tworzeniu dedykowanej aplikacji dla konkretnych sieci handlowych?

Katarzyna Wilczewska: Jak już wspomniałam, wszystkie kanały komunikacji onlinowej, które mają potencjał są przez nas rozważane.

Żaneta Głuchowska: Zapytam jeszcze o modną od kilku lat sprzedaż w modelu e–commerce. Czy zastanawiają się Państwo, by stworzyć sklep internetowy? Wielu klientów z pewnością byłoby bardzo zadowolonych, mogąc kupić towar z oferty Pepco bez wychodzenia z domu, który – jak wiemy – jest bardzo rozchwytywany.

Katarzyna Wilczewska: Obecnie nie planujemy uruchomienia sklepu internetowego. Skupiamy się na rozwoju sieci sklepów stacjonarnych tak, aby być jeszcze bliżej naszego klienta. Nasi klienci cenią nas za to, że sklepy PEPCO znajdują się w pobliżu.  Cieszy nas to, że klienci we wszystkich krajach, gdzie jesteśmy obecni, tak bardzo polubili format naszych sklepów. Dla wielu konsumentów jesteśmy symbolem sklepu, który oferuje różnorodne i potrzebne produkty na każdą kieszeń.

Żaneta Głuchowska: Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów w działalności sieci Pepco.

Katarzyna Wilczewska: Również dziękuję za rozmowę.

 

Katarzyna Wilczewska jest managerem z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji korporacyjnej i zarządzania marką. Prowadziła projekty między innymi z zakresu PR, CSR i EB dla różnych branż. W Kompanii Piwowarskiej przez kilkanaście lat kierowała kluczowymi projektami z zakresu komunikacji nastawionymi na realizację strategii biznesowej i budowanie relacji z grupami interesariuszy. Obecnie pracuje w firmie Pepco, odpowiadając za kreowanie marki korporacyjnej, budowę architektury procesów i narzędzi komunikacji wewnętrznej, zarządzanie kryzysowe, media relations i projekty w obszarze zrównoważonego rozwoju w ramach CEE.

 

Zachęcamy do śledzenia serii „Porozmawiajmy o handlu” oraz raportów dotyczących gazetek reklamowych sieci handlowych. Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem w podobnej rozmowie, zapraszamy do kontaktu pod adresem mailowym zaneta.gluchowska@qpony.pl. Będzie nam również miło, jeśli zdecydują się Państwo subskrybować nasz newsletter oraz powiadomienia. Dzięki temu będziemy mogli na bieżąco informować Państwa o kolejnych materiałach, jakie opublikujemy na blogu.

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera