Nawyki zakupowe Polaków, Podsumowanie miesiąca

Nawyki zakupowe Polaków – podsumowanie [czerwiec 2018]

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Czerwiec był miesiącem, w którym Polacy zaczęli wykazywać duże zainteresowanie produktami konkretnych brandów. Pierwszy raz dało się zaobserwować, jak silny potrafi być wizerunek marki. Prezentujemy całościowy raport, w którym – poza najczęściej wyszukiwanymi produktami i markami – znajdują się informacje o danych demograficznych polskich konsumentów oraz o najpopularniejszych i najbardziej angażujących publikacjach sieci handlowych. Wyłaniamy sylwetki polskich konsumentów. Badania prowadzone na ponad 1 000 000 miesięcznie aktywnych użytkowników Blixa – aplikacji agregującej gazetki reklamowe – pozwalają wyciągać wnioski dla całej populacji. Serdecznie zapraszamy do lektury.

Najpopularniejsze i najbardziej angażujące gazetki w Blixie – zestawienie miesięczne [czerwiec 2018]

Tym razem w obu zestawieniach królowały trzy sieci handlowe – mianowicie Lidl, Biedronka i Kaufland – oraz ich cykliczne publikacje. Wyniki jednoznacznie wskazują, że regularnie wydawane cykle gazetek reklamowych skłaniają konsumentów do większego zainteresowania i oczekiwania na ofertę danej sieci.

NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najpopularniejszych gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, które odnotowały najwięcej wyświetleń spośród wszystkich dodanych w ubiegłym miesiącu do aplikacji Blix.

W zestawieniu najpopularniejszych gazetek miesiąca przeważają publikacje sieci Lidl. Największą popularnością, wśród użytkowników aplikacji Blix, cieszą się katalogi, wydawane w cyklach tygodniowych (w zależności od tego, czy dana niedziela jest handlową, czy też nie). W zestawieniu, poza Lidlem, znajduje się również Biedronka z ofertami z serii „Okazje tygodnia”.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najpopularniejszych gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach wszystkich gazetek, jakie w czerwcu zostały opublikowane w aplikacji Blix.

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najbardziej angażujących gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, na których przeglądaniu użytkownicy Blixa spędzili najwięcej czasu.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia, tak samo, jak w maju, jest Kaufland. Na przeglądaniu wszystkich ofert sieci, które znalazły się  w podsumowaniu czerwca, użytkownicy aplikacji Blix spędzali łącznie średnio 9,32 minuty, a każda z 128 stron przykuwała ich uwagę przez średnio 4,40 sekundy. Wśród najbardziej angażujących gazetek reklamowych minionego miesiąca znalazły się również publikacje sieci Biedronka oraz Stokrotka.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najbardziej angażujących gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach do końca.

Kim są użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [czerwiec 2018]

Prezentujemy również strukturę demograficzną użytkowników Blixa, którzy zapoznali się z najpopularniejszymi i najbardziej angażującymi gazetkami reklamowymi, opublikowanymi w czerwcu. W głównej mierze są to osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata, podążające za nowinkami technologicznymi, którym odpowiadają mobilne wydania publikacji reklamowych sieci handlowych i które lubią mieć zawsze pod ręką interesujące je treści.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA?

Jak nietrudno się domyślić, najpopularniejsze gazetki miesiąca były przeglądane głównie przez osoby w wieku 25-34 lat. Najbardziej zainteresowała ich gazetka sieci Lidl  “Katalog – od poniedziałku 4.06 do soboty 9.06”. Zapoznało się aż 59% użytkowników Blixa. Kobiety (w każdym przypadku pod 79% kobiet) zainteresowały się przede wszystkim publikacją Biedronki “Okazje tygodnia – lato w kuchni”, natomiast mężczyźni (23%) – publikacją sieci Biedronka “Okazje tygodnia – piątek 8.06”.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA?

Najbardziej angażujące gazetki minionego miesiąca również zainteresowały przede wszystkim osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Zwycięzcą pod tym względem była gazetka sieci Kaufland “Na dobry tydzień – od piątku 1.06 do środy 6.06”, którą przejrzało 58% użytkowników Blixa. Kobiety (po 79%) najbardziej zainteresowały publikacje sieci Kaufland “Na dobry tydzień – od czwartku 28.06 do środy 4.07” oraz sieci Stokrotka „Smakuj każdy dzień”, natomiast mężczyzn (50%) – publikacja “W tym tygodniu – od poniedziałku do soboty (4-9.06)” sieci Biedronka.

Czego szukają użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [czerwiec 2018]

Analizując czerwcowe wyszukiwania użytkowników Blixa, da się zauważyć trend, którego wcześniej nie odnotowano. Coraz więcej osób korzystających z aplikacji, szuka bowiem nie tylko samych produktów, ale również marek, jakie za nimi stoją. To sygnał dla sieci handlowych, jak istotne jest nawiązywanie współpracy z odpowiednimi brandami, ale również – jak wiele może zdziałać dobrze pozycjonowania marka własna (jak np. pieluszki Dada, dostępne w sieci Biedronka czy pieluchy Lupilu i produkty dla dzieci z sieci Lidl). Poniższe zestawienia mogą pomóc z zaplanowaniu asortymentu prezentowanego w gazetkach, wpisującego się idealnie w intencje zakupowe Polaków.

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJPOPULARNIEJSZYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

Produktami najczęściej wyszukiwanymi w minionym miesiącu w aplikacji przez użytkowników Blixa, były – zarówno w najpopularniejszych, jak i najbardziej angażujących gazetkach – kawa, piwo, masło oraz cukier. Z kolei najpopularniejszymi markami: Xiaomi, Lupilu, Pampers, Bebilon, Lovela, Hipp, Dada, Pepsi, Persil, Bebiko, Gerber, Nivea oraz Durex.

Podsumowanie raportu [czerwiec 2018]

Analizując wszystkie dane, jakie znalazły się w dzisiejszym raporcie, jesteśmy w stanie wyłonić sylwetki statystycznych konsumentów. Oto one:

STATYSTYCZNA POLSKA KONSUMENTKA – KLIENTKA SIECI HANDLOWYCH

Ma 25-34 lata. Kupuje głównie w sieciach Biedronka, Kaufland oraz Stokrotka, zakupy planując na podstawie gazetek reklamowych z cykli „Okazje tygodnia”, „Na dobry tydzień” oraz „Smakuj każdy dzień”. Do jej koszyka zakupowego trafiają produkty FMCG, takie, jak: cukier, kawa, piwo, pieluchy, gotowa żywność dla dzieci, kosmetyki. Sięga po takie marki, jak: Pampers, Pepsi, Gerber, Lovela, Nivea oraz Durex. Pozostały asortyment, jaki interesuje ją w sieciach handlowych to produkty związane z wyposażeniem wnętrz – głównie kuchnią i sypialnią. W związku z tym, poszukuje czajników, słoików oraz pościeli. Interesuje ją również drobne AGD (suszarka) i elektronika (Xiaomi). Jej intencje zakupowe wskazują na to, że planuje zakupy dla całej rodziny.

STATYSTYCZNY POLSKI KONSUMENT – KLIENT SIECI HANDLOWYCH

Ma 25-34 lata. Kupuje głównie w sieci Biedronka, zakupy planując na podstawie gazetek reklamowych z cyklu „Okazje tygodnia” i „W tym tygodniu”. Do jego koszyka zakupowego trafiają produkty FMCG, takie, jak: cukier, mleko, napoje, pieluchy i artykuły chemii gospodarczej. Sięga po takie marki, jak Dada, Pepsi oraz Persil. Pozostały asortyment, jaki interesuje go w sieciach handlowych to produkty związane z wyjazdami urlopowymi. W związku z tym, poszukuje materacy, namiotów, mat i pompek. Rozgląda się również za tekstyliami (koszulki). Jego intencje zakupowe również wskazują na planowanie zakupów dla całej rodziny.

Jeśli są Państwo zainteresowani danymi na temat nawyków zakupowych Polaków, które opieramy na próbie ponad miliona użytkowników Blixa – najpopularniejszej aplikacji mobilnej w Polsce, agregującej oferty reklamowe sieci handlowych – zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera i subskrypcji powiadomienia. Dzięki temu będziemy mogli Państwa informować o kolejnych raportach, jakie pojawią się na naszym blogu.

 

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera