Nawyki zakupowe Polaków, Podsumowanie miesiąca

Nawyki zakupowe Polaków – podsumowanie [lipiec 2018]

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Lipiec – półmetek wakacji – z jednej strony jest miesiącem, w którym staramy się jak najwięcej czerpać z lata, podróżujemy, a z drugiej, czasem powolnych przygotowań do powrotu do rzeczywistości związanej z rozpoczęciem roku szkolnego. Opisany trend da się zauważyć również w intencjach i wyborach zakupowych ponad 1 000 000 użytkowników aplikacji Blix – mobilnego agregatu gazetek reklamowych najpopularniejszych sieci handlowych. Zapraszamy do lektury całego raportu.

Najpopularniejsze i najbardziej angażujące gazetki w Blixie – zestawienie miesięczne [lipiec 2018]

Tym razem w obu zestawieniach królowały publikacje dwóch sieci – Lidla i Biedronki.

NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najpopularniejszych gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, które odnotowały najwięcej wyświetleń spośród wszystkich dodanych w ubiegłym miesiącu do aplikacji Blix.

W zestawieniu najpopularniejszych gazetek miesiąca przeważają publikacje sieci Lidl. Największą popularnością, wśród użytkowników aplikacji Blix, cieszą się cotygodniowe, cykliczne katalogi. W zestawieniu znajduje się również Biedronka z ofertami z serii „Okazje tygodnia” i „W tym tygodniu”.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najpopularniejszych gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach wszystkich gazetek, jakie w lipcu zostały opublikowane w aplikacji Blix.

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najbardziej angażujących gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, na których przeglądaniu użytkownicy Blixa spędzili najwięcej czasu.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest Stokrotka. Na przeglądaniu oferty tej sieci użytkownicy aplikacji Blix spędzali średnio 3,48 minuty, a każda z 76 stron przykuwała ich uwagę przez średnio 2,75 sekundy. Wśród najbardziej angażujących gazetek reklamowych minionego miesiąca znalazły się również publikacje sieci Biedronka, Kaufland, Lidl,  oraz Carrefour.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najbardziej angażujących gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach do końca.

Kim są użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [lipiec 2018]

Prezentujemy również strukturę demograficzną użytkowników Blixa, którzy zapoznali się z najpopularniejszymi i najbardziej angażującymi gazetkami reklamowymi, opublikowanymi w lipcu.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA?

Jak nietrudno się domyślić, najpopularniejsze gazetki miesiąca były przeglądane głównie przez osoby w wieku 25-34 lat. Najbardziej zainteresowała ich gazetka sieci Lidl  “Katalog – od poniedziałku 2.07 do soboty 7.07” oraz „Katalog – od poniedziałku 9.07 do soboty 14.07”. Zapoznało się z nią aż 57% użytkowników Blixa. Kobiety (w każdym przypadku po 79% kobiet) zainteresowały się przede wszystkim publikacjami Biedronki “Okazje tygodnia – od 16.07 do 29.07” oraz „W tym tygodniu – od poniedziałku 23.07 do niedzieli 29.07”, natomiast mężczyźni (23%) – publikacjami sieci Lidl „Katalog – od poniedziałku 9.07 do soboty 14.07” oraz „Katalog – od poniedziałku 16.07 do soboty 21.07”.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA?

Najbardziej angażujące gazetki minionego miesiąca również zainteresowały przede wszystkim osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Zwycięzcami pod tym względem były gazetki sieci Kaufland “Na dobry tydzień – od czwartku 28.06 do środy 4.07” oraz sieci Lidl „Katalog – od poniedziałku 9.07 do soboty 14.07”, które przejrzało po 57% użytkowników Blixa. Kobiety (po 79%) najbardziej zainteresowały publikacje sieci Biedronka “W tym tygodniu – od poniedziałku 23.07 do niedzieli 29.07” oraz sieci Carrefour „W letnim klimacie i dużym wyborze – od 10.07 do 21.07”, natomiast mężczyzn (28%) – publikacja “Smakuj każdy dzień – katalog – nasze najlepsze na co dzień i na wyjazd” sieci Stokrotka.

Czego szukają użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [lipiec 2018]

Analizując lipcowe wyszukiwania użytkowników Blixa, ponownie można zauważyć duże zainteresowanie konkretnymi markami, jakie stoją za produktami, w tym – markami własnymi sieci. To sygnał dla sieci handlowych, jak istotne jest nawiązywanie współpracy z odpowiednimi brandami, ale również – jak wiele może zdziałać odpowiednie pozycjonowanie marki własnej. Poniższe zestawienia mogą pomóc z zaplanowaniu asortymentu prezentowanego w gazetkach, wpisującego się idealnie w intencje zakupowe Polaków.

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJPOPULARNIEJSZYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

Produktami najczęściej wyszukiwanymi w minionym miesiącu w aplikacji przez użytkowników Blixa, były – zarówno w najpopularniejszych, jak i najbardziej angażujących gazetkach – kawa, piwo, masło, filet z kurczaka, cukier, pościel, odkurzacz, walizka, zeszyt. Z kolei najpopularniejszymi markami: Lupilu, Dada, Pepsi, Lego, Lovela, Nivea oraz Durex.

Podsumowanie raportu [lipiec 2018]

Analizując wszystkie dane, jakie znalazły się w lipcowym raporcie, jesteśmy w stanie wyłonić sylwetki statystycznych konsumentów. Oto one:

STATYSTYCZNA POLSKA KONSUMENTKA – KLIENTKA SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNICZKA BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Biedronka oraz Carrefour,  na podstawie gazetek reklamowych z cykli „Okazje tygodnia”, „Na dobry tydzień” oraz „W letnim klimacie i dużym wyborze”. Do jej koszyka zakupowego trafiają produkty FMCG, takie, jak: masło, piwo, filet z kurczaka, mleko, cukier, pieluchy, słodkie napoje gazowane. Planuje również zakupy artykułów i sprzętów szkolnych – plecak, zeszyt. laptop – oraz tekstyliów do domu – pościel, prześcieradło. Sięga po takie marki, jak: Dada, Pampers, Pepsi. Jej intencje zakupowe wskazują na to, że planuje zakupy dla całej rodziny.

STATYSTYCZNY POLSKI KONSUMENT – KLIENT SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNIK BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Lidl i Stokrotka, na podstawie gazetek reklamowych z cyklu „Katalog” i „Smakuj każdy dzień”. Do jego koszyka zakupowego trafiają produkty FMCG, takie, jak: kawa, soki, kosmetyki, środki antykoncepcyjne, chemia gospodarcza, pieluchy. Planuje również zakup artykułów szkolnych (plecak), akcesoria podróżnicze (walizka, materac, plecak), zabawki (Lego), drobne AGD (blender), odzież (piżama) oraz akcesoria gospodarstwa domowego (mop). Sięga po takie marki, jak Lego, Lovela, Nivea oraz Durex. Jego intencje zakupowe również wskazują na planowanie zakupów dla całej rodziny.

Jeśli są Państwo zainteresowani danymi na temat nawyków zakupowych Polaków, które opieramy na próbie ponad miliona użytkowników Blixa – najpopularniejszej aplikacji mobilnej w Polsce, agregującej oferty reklamowe sieci handlowych – zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera i subskrypcji powiadomienia. Dzięki temu będziemy mogli Państwa informować o kolejnych raportach, jakie pojawią się na naszym blogu.

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera