Intencje zakupowe Polaków, Nawyki zakupowe Polaków, Podsumowanie miesiąca

Intencje i nawyki zakupowe Polaków – podsumowanie [sierpień 2018]

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Sierpień to dla wielu Polaków czas powolnego oswajania się z końcem wakacji i powrotem do rzeczywistości. W intencjach zakupowych ponad 1 000 000 użytkowników Blixa widoczne jest w tym okresie zwiększone zainteresowanie asortymentem domowym (m.in. meblami, sprzętem, tekstyliami) oraz dziecięcym (m.in. artykułami spożywczymi i kosmetycznymi, artykułami szkolnymi).

Najpopularniejsze i najbardziej angażujące gazetki w Blixie – zestawienie miesięczne [sierpień 2018]

NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najpopularniejszych gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, które odnotowały najwięcej wyświetleń spośród wszystkich dodanych w ubiegłym miesiącu do aplikacji Blix.

W zestawieniu najpopularniejszych gazetek miesiąca przeważają publikacje sieci Lidl. Największą popularnością, wśród użytkowników aplikacji Blix, cieszą się cotygodniowe, cykliczne katalogi. W zestawieniu znajduje się również Biedronka z ofertami z serii „Okazje tygodnia”.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najpopularniejszych gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach wszystkich gazetek, jakie w sierpniu zostały opublikowane w aplikacji Blix.

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najbardziej angażujących gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, na których przeglądaniu użytkownicy Blixa spędzili najwięcej czasu.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest Rossmann. Na przeglądaniu oferty tej sieci użytkownicy aplikacji Blix spędzali średnio 6,80 minuty, a każda z 16 stron przykuwała ich uwagę przez średnio 25,5 sekundy. Wśród najbardziej angażujących gazetek reklamowych minionego miesiąca znalazły się również publikacje sieci: IKEA, Biedronka oraz Stokrotka.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najbardziej angażujących gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach do końca.

Kim są użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [sierpień 2018]

Prezentujemy również strukturę demograficzną użytkowników Blixa, którzy zapoznali się z najpopularniejszymi i najbardziej angażującymi gazetkami reklamowymi, opublikowanymi w sierpniu.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA?

Najpopularniejsze gazetki miesiąca były przeglądane głównie przez osoby w wieku 25-34 lat. Najbardziej zainteresowała je gazetki sieci Lidl –  “Katalog – od poniedziałku 13.08 do soboty 18.08” oraz „Katalog – od poniedziałku 20.08 do niedzieli 26.08”. Zapoznało się z nimi aż po 56% użytkowników Blixa. Kobiety (80%) najbardziej zainteresowała publikacja sieci Biedronka “Okazje tygodnia – od 23.08 do 5.09”, natomiast mężczyzn (w każdym przypadku stanowili oni po 22% wszystkich użytkowników zainteresowanych gazetką) – publikacje sieci Lidl: „Katalog – od poniedziałku 13.08 do soboty 18.08” oraz „Katalog – od poniedziałku 6.08 do soboty 11.08”.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA?

Najbardziej angażujące gazetki minionego miesiąca również zainteresowały przede wszystkim osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Zwycięzcą pod tym względem była gazetka sieci Biedronka “Chroń i wydobywaj swoje piękno (20.08 – 26.08)”, którą przejrzało 56% użytkowników Blixa z tej kategorii wiekowej. Kobiety (88%) najbardziej zainteresowała publikacja sieci Rossmann “Postaw na regenerację (10.08 – 19.08)”, natomiast mężczyzn (29%) – publikacja “Witaj szkoło! (17.08 – 5.09)” sieci Stokrotka.

Czego szukają użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [sierpień 2018]

Analizując sierpniowe zapytania wpisywane przez użytkowników Blixa do wbudowanej w aplikację wyszukiwarki, można zauważyć duże zainteresowanie konkretnymi markami, jakie stoją za produktami, w tym – markami własnymi sieci. To sygnał dla sieci handlowych, jak istotne jest nawiązywanie współpracy z odpowiednimi brandami, ale również – jak wiele może zdziałać odpowiednie pozycjonowanie marki własnej. Poniższe zestawienia mogą pomóc z zaplanowaniu asortymentu prezentowanego w gazetkach, wpisującego się idealnie w intencje zakupowe Polaków.

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJPOPULARNIEJSZYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

Najczęściej wyszukiwanymi w minionym miesiącu produktami w aplikacji przez użytkowników Blixa, były – zarówno w najpopularniejszych, jak i najbardziej angażujących gazetkach – pościel, mop, pieluchy, lampa, dywan oraz cukier. Z kolei najpopularniejszymi markami: Dafi, Vileda, Lupilu, Bebilon, Pampers, Hipp, Gerber, Bobovita, Dada, Dove, Elmex oraz Surf.

Podsumowanie raportu [sierpień 2018]

Analizując wszystkie dane, jakie znalazły się w sierpniowym raporcie, jesteśmy w stanie wyłonić sylwetki statystycznych konsumentów. Oto one:

STATYSTYCZNA POLSKA KONSUMENTKA – KLIENTKA SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNICZKA BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Biedronka oraz Rossmann,  na podstawie gazetek reklamowych z cykli „Okazje tygodnia” oraz „Postaw na regenerację”. Do jej koszyka trafiają artykuły wyposażenia wnętrz (dywan, lampka, pościel, Dafi), odzież (piżama) oraz produkty dla dzieci (Bebilon, Pampers, pieluchy, Hipp, Gerber). Sięga po takie marki, jak: Dafi, Bebilon, Pampers, Hipp, Gerber. Jej intencje zakupowe wskazują na to, że planuje zakupy dla całej rodziny.

STATYSTYCZNY POLSKI KONSUMENT – KLIENT SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNIK BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Lidl i Stokrotka, na podstawie gazetek reklamowych z cyklu „Katalog” i „Witaj szkoło!”. Do jego koszyka trafiają artykuły do domu (pościel, materac), sprzęt AGD (odkurzacz), artykuły biurowe i szkolne (niszczarka, piórnik), chemia gospodarcza (Surf), produkty dla dzieci (Pampers, pieluchy, Lupilu, body), bielizna (majtki), drobne akcesoria (parasol) i produkty FMCG (cukier). Sięga po takie marki, jak: Lupilu, Pampers i Surf. Jego intencje zakupowe również wskazują na planowanie zakupów dla całej rodziny.

Jeśli są Państwo zainteresowani danymi na temat intencji i nawyków zakupowych Polaków, które opieramy na próbie ponad 1 000 000 użytkowników Blixa – najpopularniejszej aplikacji mobilnej w Polsce, agregującej oferty reklamowe sieci handlowych – zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera i subskrypcji powiadomienia. Dzięki temu będziemy mogli Państwa informować o kolejnych raportach, jakie pojawią się na naszym blogu.

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera