Intencje zakupowe Polaków, Nawyki zakupowe Polaków, Podsumowanie miesiąca

Intencje i nawyki zakupowe Polaków – podsumowanie [wrzesień 2018]

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

We wrześniu spora część Polaków zaczyna myśleć o zbliżających się chłodnych miesiącach, które w większości będą spędzali w domu. Analizując intencje zakupowe ponad 1 000 000 użytkowników Blixa – najpopularniejszej w Polsce aplikacji mobilnej, agregującej gazetki reklamowe – widać zdecydowany trend w poszukiwaniu asortymentu wnętrzarskiego, który uprzyjemniłby długie jesienne i zimowe wieczory. Poza tym, da się zauważyć wzrost zainteresowania cieplejszą odzieżą.

Najpopularniejsze i najbardziej angażujące gazetki w Blixie – zestawienie miesięczne [wrzesień 2018]

NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najpopularniejszych gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, które odnotowały najwięcej wyświetleń spośród wszystkich dodanych w ubiegłym miesiącu do aplikacji Blix.

W zestawieniu najpopularniejszych gazetek miesiąca – podobnie, jak w sierpniu – przeważają publikacje sieci Lidl. Największą popularnością, wśród użytkowników aplikacji Blix, cieszyły się katalogi wydawane w cyklach tygodniowych. W zestawieniu znajduje się również oferta z serii „Okazje tygodnia”, sieci Biedronka.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najpopularniejszych gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach wszystkich gazetek, jakie we wrześniu zostały opublikowane w aplikacji Blix.

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najbardziej angażujących gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, na których przeglądaniu użytkownicy Blixa spędzili najwięcej czasu.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest IKEA. Na przeglądaniu oferty tej sieci użytkownicy aplikacji Blix spędzali średnio 5,62 minuty, a każda z 298 stron przykuwała ich uwagę przez średnio 1,13 sekundy. Wśród najbardziej angażujących gazetek reklamowych minionego miesiąca znalazły się również publikacje sieci: Hebe, Kaufland, Biedronka oraz Castorama.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najbardziej angażujących gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach do końca.

Kim są użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [wrzesień 2018]

Prezentujemy również strukturę demograficzną użytkowników Blixa, którzy zapoznali się z najpopularniejszymi i najbardziej angażującymi gazetkami reklamowymi, opublikowanymi we wrześniu.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA?

Najpopularniejsze gazetki miesiąca były przeglądane głównie przez osoby w wieku 25-34 lat. Najbardziej zainteresowała je gazetka sieci Lidl –  “Katalog – od poniedziałku 1.10 do niedzieli 7.10”. Zapoznało się z nią aż 56% użytkowników Blixa. Kobiety (po 80%) najbardziej zainteresowały publikacje “Okazje tygodnia (10-22.09.2018)” sieci Biedronka  oraz “Katalog – od poniedziałku 1.10 do niedzieli 7.10” sieci Lidl, natomiast mężczyzn (w każdym przypadku stanowili oni po 22% wszystkich użytkowników zainteresowanych gazetką) – publikacje sieci Lidl: „Katalog – od poniedziałku 17.09 do niedzieli 22.09” oraz „Katalog – od poniedziałku 10.09 do soboty 15.09”.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA?

Najbardziej angażujące gazetki minionego miesiąca również zainteresowały przede wszystkim osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Zwycięzcą pod tym względem była gazetka sieci Kaufland “Na dobry tydzień – od czwartku 6.09 do środy 12.09”, którą przejrzało 55% użytkowników Blixa z tej kategorii wiekowej. Kobiety (po 80%) najbardziej zainteresowała publikacja sieci IKEA “Katalog 2018/2019” oraz sieci Hebe „Magazyn Żyj pięknie i zdrowo – wrzesień 2018”, natomiast mężczyzn (26%) – publikacja “Katalog Dekoracje 2018” sieci Castorama.

Czego szukają użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [wrzesień 2018]

Analizując wrześniowe zapytania wpisywane przez użytkowników Blixa do wbudowanej w aplikację wyszukiwarki, można zauważyć duże zainteresowanie konkretnymi markami, stojącymi za oferowanym asortymentem. To sygnał dla sieci handlowych, jak istotne jest nawiązywanie współpracy z odpowiednimi markami, których poszukują konsumenci. Poniżej zaprezentowane zestawienia mogą pomóc z planowaniu asortymentu prezentowanego w gazetkach i na półkach sklepowych, który doskonale wpisuje się w intencje zakupowe Polaków.

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJPOPULARNIEJSZYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

Najczęściej wyszukiwanymi w minionym miesiącu produktami w aplikacji przez użytkowników Blixa, były – zarówno w najpopularniejszych, jak i najbardziej angażujących gazetkach – dywan, lampa, pościel, kawa, blender, kurtka oraz buty. Z kolei najpopularniejszymi markami: Huawei, Lupilu, Bebilon, Bourjois, Garnier, Maybelline, Persil, Lovela oraz Perwoll.

Podsumowanie raportu [wrzesień 2018]

Analizując wszystkie dane, jakie znalazły się we wrześniowym raporcie, jesteśmy w stanie wyłonić sylwetki statystycznych konsumentów. Oto one:

STATYSTYCZNA POLSKA KONSUMENTKA – KLIENTKA SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNICZKA BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Biedronka, Lidl, IKEA i Hebe,  na podstawie gazetek reklamowych z cyklu „Okazje tygodnia” , katalogów oraz magazynów. Do jej koszyka trafiają produkty spożywcze (awokado), artykuły wyposażenia wnętrz (dywan, kosz, toster, żelazko, lampa, stolik, komoda, pościel), kosmetyki (Bourjois, Garnier, Maybelline, szczoteczka), odzież i obuwie (buty, kurtka), produkty dla dzieci (Lupilu, Bebilon) oraz elektronika (Huawei). Sięga po takie marki, jak: Huawei, Lupilu, Bebilon, Bourjois, Garnier, Maybelline. Jej intencje zakupowe wskazują na to, że planuje zakupy dla całej rodziny.

STATYSTYCZNY POLSKI KONSUMENT – KLIENT SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNIK BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Lidl i Castorama, na podstawie katalogów. Do jego koszyka trafiają produkty spożywcze (kawa), artykuły do domu (czajnik, blender, maszyna do szycia, dywan, lampa, rolety, poduszka), odzież i obuwie (body, kalosze, kurtka), artykuły podróżnicze (walizka) oraz artykuły remontowe (szlifierka, wkrętarka). Jego intencje zakupowe również wskazują na planowanie zakupów dla całej rodziny.

Jeśli są Państwo zainteresowani danymi na temat intencji i nawyków zakupowych Polaków, które opieramy na próbie ponad 1 000 000 użytkowników Blixa – najpopularniejszej aplikacji mobilnej w Polsce, agregującej oferty reklamowe sieci handlowych – zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera i subskrypcji powiadomienia. Dzięki temu będziemy mogli Państwa informować o kolejnych raportach, jakie pojawią się na naszym blogu.

Mogą Państwo również skontaktować się z nami bezpośrednio pod adresem mailowym 📧 reklamadlahandlu@blix.pl lub telefonicznie 📞  +48 530 559 774. 

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera