Intencje zakupowe Polaków, Nawyki zakupowe Polaków, Podsumowanie miesiąca

Intencje i nawyki zakupowe Polaków – podsumowanie [październik 2018]

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

W październiku użytkowników Blixa interesowały przede wszystkim produkty dziecięce, kosmetyki, drobne AGD i artykuły wnętrzarskie. Zachęcamy do lektury całego raportu.

W raporcie przedstawiamy informacje na temat intencji zakupowych Polaków w październiku 2018. Głównymi tematami, jakie poruszamy są:

  • najpopularniejsze gazetki reklamowe,
  • najbardziej angażujące gazetki reklamowe,
  • profil demograficzny klienta sieci handlowej,
  • najczęściej poszukiwane produkty w ofertach sieci handlowych,
  • najczęściej poszukiwane marki w ofertach sieci handlowych,
  • profil behawioralny polskiego konsumenta.

Najpopularniejsze i najbardziej angażujące gazetki w Blixie – zestawienie miesięczne [październik 2018]

NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najpopularniejszych gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, które odnotowały najwięcej wyświetleń spośród wszystkich dodanych w ubiegłym miesiącu do aplikacji Blix.

W zestawieniu najpopularniejszych gazetek miesiąca – podobnie, jak we wrześniu – przeważają publikacje sieci Lidl. Największą popularnością, wśród użytkowników aplikacji Blix, cieszyły się katalogi wydawane w cyklach tygodniowych. W zestawieniu znalazła się również oferta z serii „Okazje tygodnia”, sieci Biedronka.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najpopularniejszych gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach wszystkich gazetek, jakie w październiku zostały opublikowane w aplikacji Blix.

NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA – TOP 5

By ułatwić analizowanie wyników, przypomnijmy, co kryje się pod pojęciem najbardziej angażujących gazetek. W kontekście niniejszego podsumowania, tym mianem określamy 5 gazetek, na których przeglądaniu użytkownicy Blixa spędzili najwięcej czasu.

Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest IKEA. Na przeglądaniu oferty tej sieci użytkownicy aplikacji Blix spędzali średnio 5,42 minuty, a każda z 298 stron przykuwała ich uwagę przez średnio 1,09 sekundy. Wśród najbardziej angażujących gazetek reklamowych minionego miesiąca znalazły się również publikacje sieci: Hebe, Biedronka i Kaufland.

Poniżej prezentujemy okładki 5. najbardziej angażujących gazetek minionego miesiąca, w kolejności zgodnej z udziałem procentowym w wyświetleniach do końca.

Kim są użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [październik 2018]

Prezentujemy również strukturę demograficzną użytkowników Blixa, którzy zapoznali się z najpopularniejszymi i najbardziej angażującymi gazetkami reklamowymi, opublikowanymi w październiku.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJPOPULARNIEJSZE GAZETKI MIESIĄCA?

Najpopularniejsze gazetki miesiąca były przeglądane głównie przez osoby w wieku 25-34 lat. Najbardziej zainteresowała je gazetka sieci Lidl –  “Katalog – od poniedziałku 22.10 do niedzieli 28.10”. Zapoznało się z nią aż 56% użytkowników Blixa. Kobiety (po 81%) najbardziej zainteresowały publikacje sieci Lidl: „Katalog – od poniedziałku 29.10 do niedzieli 4.11” oraz „Katalog – od poniedziałku 8.10 do niedzieli 13.10”, natomiast mężczyzn (21%) – publikacja sieci Lidl: „Katalog – od poniedziałku 22.10 do niedzieli 28.10”.

KTO PRZEGLĄDAŁ NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCE GAZETKI MIESIĄCA?

Najbardziej angażujące gazetki minionego miesiąca również zainteresowały przede wszystkim osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Zwycięzcą pod tym względem była gazetka sieci Biedronka „”W tym tygodniu – od poniedziałku 1.10 do niedzieli 7.10”, którą przejrzało 72% użytkowników Blixa z tej kategorii wiekowej. Kobiety (80%) najbardziej zainteresowała publikacja sieci IKEA “Katalog 2018/2019”, natomiast mężczyzn (50%) – publikacja “W tym tygodniu – od poniedziałku 1.10 do niedzieli 7.10” sieci Biedronka.

Czego szukają użytkownicy Blixa? – zestawienie miesięczne [październik 2018]

Analizując październikowe zapytania wpisywane przez użytkowników Blixa do wbudowanej w aplikację wyszukiwarki, można zauważyć duże zainteresowanie konkretnymi markami, stojącymi za oferowanym asortymentem. To sygnał dla sieci handlowych, jak istotne jest nawiązywanie współpracy z odpowiednimi markami, których poszukują konsumenci. Poniżej zaprezentowane zestawienia mogą pomóc z planowaniu asortymentu prezentowanego w gazetkach i na półkach sklepowych, który doskonale wpisuje się w intencje zakupowe Polaków.

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJPOPULARNIEJSZYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

CZEGO SZUKALI UŻYTKOWNICY W NAJBARDZIEJ ANGAŻUJĄCYCH GAZETKACH MIESIĄCA?

Najczęściej wyszukiwanymi w minionym miesiącu produktami w aplikacji przez użytkowników Blixa, były – zarówno w najpopularniejszych, jak i najbardziej angażujących gazetkach:

  • pościel,
  • piżama,
  • czajnik,
  • mleko,
  • masło,
  • kawa.

Z kolei najpopularniejszymi markami:

  • Lupilu,
  • NAN,
  • Dove,
  • Ziaja,
  • Revlon
  • Pampers,
  • Persil.

Podsumowanie raportu [październik 2018]

Analizując wszystkie dane, jakie znalazły się w październikowym raporcie, jesteśmy w stanie wyłonić sylwetki statystycznych konsumentów. Oto one:

STATYSTYCZNA POLSKA KONSUMENTKA – KLIENTKA SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNICZKA BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Lidl i IKEA,  na podstawie katalogów. Do jej koszyka trafia drobne AGD (suszarka), narzędzia (wkrętarka), artykuły do sprzątania (mop), produkty dla dzieci (Lupilu), artykuły wnętrzarskie i meble (pościel, toaletka, dywan, stolik, materac). Sięga po markę Lupilu. Jej intencje zakupowe wskazują na to, że planuje zakupy dla całej rodziny.

STATYSTYCZNY POLSKI KONSUMENT – KLIENT SIECI HANDLOWYCH, UŻYTKOWNIK BLIXA

Ma 25-34 lata. Planuje zakupy głównie w sieciach Lidl i Biedronka, na podstawie katalogów i gazetek z cyklu „W tym tygodniu”. Do jego koszyka trafiają akcesoria samochodowe (prostownik), produkty dla dzieci (Lupilu), odzież (piżama), artykuły wnętrzarskie (czajnik, pościel), środki czystości (papier toaletowy) oraz produkty spożywcze (mleko, filet z kurczaka, kawa, olej). Jego intencje zakupowe również wskazują na planowanie zakupów dla całej rodziny.

Jeśli są Państwo zainteresowani danymi na temat intencji i nawyków zakupowych Polaków, które opieramy na próbie ponad 1 000 000 użytkowników Blixa – najpopularniejszej aplikacji mobilnej w Polsce, agregującej oferty reklamowe sieci handlowych – zachęcamy do zapisania się do naszego newslettera i subskrypcji powiadomienia. Dzięki temu będziemy mogli Państwa informować o kolejnych raportach, jakie pojawią się na naszym blogu.

Mogą Państwo również skontaktować się z nami bezpośrednio pod adresem mailowym 📧 reklamadlahandlu@blix.pl lub telefonicznie 📞  +48 530 559 774. 

Podziel się wiedzą o nawykach zakupowych Polaków w gronie swoich kontaktów!

Potrzebujesz więcej informacji
lub danych na temat swojej marki? 
Zapisz się do newslettera